Звіт
педагога-організатора Мар’янівської
гімназії Дальницької сільської ради за 2023-2024 н.р.
Мета: виховання активної, життєрадісної, чемної
і привітної дитини, яка любить і шанує батьків, свою родину, школу,
Батьківщину, має почуття власної гідності, знає свої права та обов’язки і вміє поважати думку іншого. Формування в здобувачах освіти активної життєвої
позиції, вміння співпрацювати на принципах партнерства. Залучати до громадської діяльності, стимулювати їх творчу ініціативу, розвивати організаторські
здібності. Це спільна колективна творча справа, яка об’єднує навколо
себе максимальну кількість
учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити
здібності, можливості та талант.
Вступ
Виховання – найбільш
важлива і найбільш
суперечлива сфера педагогічної діяльності на сучасному етапі. Завданням виховання є створення
необхідних умов, за яких може
розвитися активний громадянин сучасного суспільства, що добре знає себе, вміє правильно використовувати власний
потенціал, здатний створити ситуацію успіху,
розробити й реалізувати власний життєвий проект.
Основними функціями педагога-організатора є сприяння
розвитку і діяльності дитячих
громадських організацій та організація дозвілля здобувачів освіти. Тож, план роботи був складений
згідно цих напрямків.
Виховна робота здійснювалася на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей, їх адаптації в соціумі,
формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння морально-етичних норм, сприйняття власної
індивідуальності, впевненості в собі, на усвідомленому виборі саме здорового
способу життя, через пропаганду національно-патріотичного виховання та духовних надбань українського народу, через заходи,
спрямовані на виховання
любові до рідної Батьківщини, на осмислення самовизначення у виборі професії. Основною метою виховної
діяльності було створення оптимального соціально-культурного мікроклімату в закладі, який би сприяв творчому саморозкриттю, саморозвитку, дозволяв би учням легко освоїтись у своєму виховному
просторі, спонукав би їх до діяльності, яка б дозволяла їм вступати в реальні відносини
з оточуючим світом.
Виховна робота в гімназії проводиться за такими орієнтирами:
Ø
Ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави
Ø
Ціннісне ставлення до природи
Ø
Ціннісне ставлення до праці
Ø
Ціннісне ставлення до себе
Ø
Ціннісне ставлення до людей
Ø
Ціннісне ставлення до мистецтва
В межах цих орієнтирів проводяться шкільні свята і виховні заходи.
Учнівське самоврядування покликане допомагати гімназії у вихованні
творчої, соціально - активної особистості учнів, здатної
до саморозвитку й самореалізації.
Активізувалася робота самоврядування у другому семестрі.
Метою самоврядування є формування в здобувачах освіти активної життєвої
позиції, вміння співпрацювати на принципах партнерства, залучати до громадської діяльності, стимулювати їх творчу ініціативу, розвивати
організаторські здібності. Це спільна колективна творча справа, яка об’єднує навколо
себе максимальну кількість
учасників, дає можливість кожному спробувати свої сили, розкрити
здібності, можливості та талант.
Протягом 2023-2024
навчального року учнівське
самоврядування працювало над такими завданнями:
- проводити засідання шкільного
парламенту 1 раз на місяць;
- слідкувати за проведенням рухливих
ігор на перерві;
- допомога педагогу-організатору у
проведенні заходів;
- допомога в оформлені приміщення
гімназії та актової зали до проведення заходів.
Відповідно до
Концепції освітньої діяльності, Національної доктрини розвитку освіти, Статуту
школи, на виконання Декларації прав дитини і Конвенції прав дитини на сучасному
етапі розбудови правової держави і громадянського суспільства для залучення
вихованців до державно-громадської форми управління роботою у школі працює
система учнівського самоврядування, де наявні:
Ø
статут;
Ø
план роботи шкільного
самоврядування;
Ø
план засідань
шкільного самоврядування помісячно;
Ø
правила та
положення діяльності органів учнівського самоврядування.
Учнівське
самоврядування в школі має велике значення. Учні набувають передового досвіду
самоорганізації та співпраці, у них формується життєва позиція та світогляд,
основою якого є загальнолюдські цінності. При цьому розвивається терпимість до
різних ідей і точок зору, вміння слухати і чути, дивитися і бачити,
спостерігати й аналізувати, систематизувати і робити правильні висновки. Під
час засідань школярі набувають навичок відстоювати власну думку, співпрацювати
з іншими людьми.
Учнівське
самоврядування складається з представників від кожного класу, яких обирають
на зборах. До шкільного старостату входять творчі, здібні, ініціативні учні,
які користуються авторитетом серед своїх однолітків. Діяльність самоврядування різноманітна і насичена. У центрі його уваги
кожна ділянка роботи: чи то олімпіади, предметні тижні, родинні свята, чи то
спортивні змагання, чи інші виховні заходи, які проводяться за участі членів
самоврядування. Очолює шкільне самоврядування учениця 9-го класу Узька Ангеліна.
Робота дитячого
самоврядування в нашій гімназії базується
на наступних принципах:
Ø самостійності при вирішенні питань у рамках своїх
повноважень, що закріплені у статуті навчального закладу;
Ø відповідальності органів дитячого самоврядування перед
виборцями, партнерами, членами колективу, педагогами, батьками;
Ø різноманітності форм організації учнівського
самоврядування;
Ø взаємозв’язку між різними рівнями дитячого
самоврядування;
Ø відкритості та прозорості діяльності в усіх сферах
самоврядування;
Ø консультативно-педагогічної підтримки дорослими .
Діяльність
учнівського самоврядування регулюється різними законодавчими актами. Правовим
підґрунтям діяльності органів дитячого самоврядування є:
Ø Конституція України;
Ø Конвенція ООН про права дитини;
Ø Закони України « Про освіту», «Про дитячі та молодіжні
організації»;
Ø Розпорядження й
накази місцевих органів виконавчої влади.
Всі заходи
спрямовані на розвиток почуття патріотизму учнівської молоді були вдалими і
результативними. Зокрема, свято першого дзвоника «Школа двері відчиня…»,
флешмоб до Дня Соборності України «Україна - єдина країна». Проведено
благодійний ярмарок, урочисті концерти, відео повідомлення, приурочені до Дня Гідності та Свободи,
Дня пам'яті жертв політичних репресій,
роковин Чорнобильської катастрофи, мітинг-реквієм до Дня вшанування Героїв
Небесної Сотні, до Дня пам’яті жертв Бабиного Яру, до Дня жертв пам’яті
Голокосту, до Дня пам’яті подій під
Крутами, День вишиванки - всеукраїнське свято,
покликане зберегти народні традиції створення та носіння етнічного
вишитого одягу, (#ВИШИВАНКАЧЕЛЕНДЖ), заходи до Дня української писемності:
відеоролики, декламування віршів, оформлення інформаційних стендів тощо.
Протягом 2023-2024
н.р. було організовано і проведено такі акції:
Ø Запали свічку;
Ø Допоможемо ЗСУ;
Ø Ми - проти насилля!;
Ø Всеукраїнська акція «16 днів проти насильства»;
Ø «Чисте довкілля» до Дня довкілля.
Провели рейди-перевірки:
Ø
оформлення класних
куточків, куточків Державної символіки;
Ø
стану підручників;
Ø
стану готовності до
навчальних занять;
Ø
зовнішнього вигляду
учнів;
Ø
прибирання класних
кімнат та парт від написів.
Завдяки участі
дітей у різних виховних заходах в процесі практичної громадської діяльності школярів зростає соціальна активність та відповідальність;
розвиваються творчі риси характеру, такі як цілеспрямованість, винахідливість.
Щотижня проводились
загальношкільна лінійка та засідання учнівського самоврядування. Лідери допомагали організовувати ряд загальношкільних
форм виховної діяльності, а саме:
Ø свято Першого дзвоника;
Ø Олімпійський тиждень;
Ø посвята у школярі;
Ø флешмоби;
Ø конкурси малюнків;
Ø привітання з нагоди Дня працівника освіти;
Ø вікторини на правову тематику;
Ø підготовка та проведення конкурсу-виставки «Щедрість
рідної землі»;
Ø День українського козацтва («Козацькі забави», «Ми веселі
козачата», «Нумо, козаченьки»);
Ø Всесвітній день боротьби зі СНІДом;
Ø інформаційні години;
Ø підготовка та проведення благодійного ярмарку;
Ø Всесвітній день української хустки;
Ø Вшанування учасників ліквідації аварії на ЧАЕС;
Ø тижні правових знань;
Ø Шевченківський тиждень;
Ø предметні тижні;
Ø Свято Миколая;
Ø Різдвяні ранки;
Ø тематичні відеоролики до «Дня Гідності та Свободи», «Пам’яті
Небесної Сотні присвячується…», «Трагічна сторінка історії України – голодомор
1932-1933 рр», «Пам’яті героїв Крут», «Чорнобильська катастрофа» тощо;
Ø свято до Дня матері;
Ø розважальна програма «Масляний тиждень»;
Ø день Європи;
Ø свято Останнього дзвоника;
Ø заходи до дня захисту дітей.
Традиційним
стало патріотичне виховання: присвячені
Дню визволення нашого села від німецько-фашистських загарбників уроки мужності, покладання квітів біля пам'ятного знаку та на
кургані. До державних свят та визначних подій в житті нашого народу оформлюються виставки, інформаційні стенди,
відеоролики.
Учні школи
цікавляться історією народних свят та залюбки їх святкують («День св. Миколая-Чудотворця», «Різдво»,
«Масляний тиждень», «Великдень»
тощо).
Самоврядування було
ініціатором та організатором проведення благодійних ярмарків та акцій, метою
яких був збір коштів на підтримку наших захисників.
Члени учнівського
самоврядування активно включилися у волонтерську роботу, допомагали у
проведенні предметних тижнів, олімпіад, усіх загальношкільних заходів,
систематично контролювали стан збереження підручників.
Проаналізувавши роботу
дитячої організації за 2023-2024 навчальний рік, на підсумковому засіданні
парламент визначив питання, над якими необхідно працювати у наступному навчальному році: активізація роботи
самоврядування, пошук нових цікавих форм роботи.
Протягом 2023-2024
навчального активно працювали: Узька Ангеліна,
Петрусевич Вікторія, Ліпська
Надія (9 кл.), Кішенко Ярослав, Севрюк
Анастасія, Рудзивицька Анна (8 кл), Паяне Маргарита, Маланчук Олександр, Кравець Марат, Скіпор Ніка (7 кл.), Крива Софія (6 кл.), Фурдзин Ангеліна, Рожко Павло, Гордійчук Анатолій (5 кл.)
Педагог – організатор Оксана
МАЛАНЧУК
Немає коментарів:
Дописати коментар