Аналіз виховної роботи закладу за 2023-2024 навчальний рік
Виховна робота в закладі у 2023-2024
навчальному році здійснювалася відповідно до Закону України «Про Освіту»,
Закону України «Про загальну середню освіту», Концепції
національно-патріотичного виховання дітей і молоді, основних аспектів Концепції
реалізації державної політики у сфері реформування загальної середньої освіти
«Нова українська школа», Методичних рекомендацій щодо
національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах,
Програми «Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх
навчальних закладів України» (Наказ Міністерства освіти і науки, молоді та
спорту України від 31.10.2011 року № 1243), листа Міністерства освіти
України від 24 серпня 2023 р. № 1/12702-23. «Щодо організації виховного
процесу в закладах освіти у 2023-2024 н. р.».
Засадами державної
політики у сфері освіти та принципами освітньої діяльності є: єдність навчання,
виховання та розвитку (ст. 6 Закону України «Про освіту»). Серед основних
завдань школи з виховного напрямку - національне виховання на засадах
загальнолюдських, полікультурних, громадянських цінностей, забезпечення
фізичного, морально-духовного, культурного розвитку дитини, формування
соціально зрілої творчої особистості, громадянина України і світу, підготовка
учнів до свідомого вибору сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності
сім'ї за освіту і виховання дітей.
Виховна робота гімназії була
спрямована на реалізацію виховної проблеми школи «Виховання успішної,
компетентної особистості, патріота, громадянина України».
Управління виховною роботою у закладі
здійснювали: педагог-організатор Маланчук О.О., соціальний педагог Кішенко
О.В., практичний психолог Клименко О.С., працювало методичне об’єднання класних
керівників (керівник Сінчишина Т.І.).
Пріоритетними напрямками виховання у 2023-2024
навчальному році були:
·
Національно-патріотичне виховання;
·
громадянське виховання;
·
правове виховання;
·
превентивне виховання;
·
моральне виховання;
·
екологічне виховання;
·
фізичне виховання;
·
художньо-естетична освіта;
·
трудове виховання;
·
формування наукового світогляду.
Зміст виховної діяльності у закладі
будувався у відповідності до визначених ключових ліній:
·
ціннісне ставлення до себе;
·
ціннісне ставлення до сім’ї, родини, людей;
·
ціннісне ставлення особистості до суспільства і держави;
·
ціннісне ставлення до праці;
·
ціннісне ставлення до природи;
·
ціннісне ставлення до культури і мистецтва.
Пріоритетною метою у вихованні
здобувачів освіти у 2023-2024 навчальному році було:
-
формування громадянина, патріота своєї держави, інтелектуально розвиненої,
духовно і морально зрілої особистості, готової протистояти ворогам Батьківщини
та асоціальним впливам, вміння вирішувати особисті проблеми, творити себе і
оточуючий світ;
-
становлення творчої особистості, яка володіє навичками та
компетентностями, готова навчатись протягом усього життя, вибирати та
оновлювати професійний шлях самостійно,
-
створення умов для якісного надання освітніх послуг шляхом тісної взаємодії
в системі «Здобувачі освіти – батьки, здобувачі освіти – педагоги»;
-
створення сприятливого освітнього середовища на основі демократизації,
гуманізації, співпраці, співтворчості, спрямованого на зміцнення здоров’я,
розвиток здібностей, обдарувань і талантів дітей;
-
активне застосування освітніх
інновацій для підготовки конкурентноспроможного випускника.
Серед основних завдань —
національно-патріотичне виховання на засадах загальнолюдських, полікультурних,
громадянських цінностей, забезпечення фізичного, морально-духовного,
культурного розвитку дитини, формування соціально зрілої творчої особистості,
громадянина України і світу, підготовка здобувачів освіти до свідомого вибору
сфери життєдіяльності та підвищення відповідальності сім'ї за освіту і
виховання дітей.
Реалізація всіх напрямків виховної роботи
здійснювалась через заходи, які були передбачені річним планом роботи і
враховували особливості виховання особистості та відображалися в системі
загальношкільних заходів, органів учнівського самоврядування, роботі з
батьками.
Проблеми організації виховної роботи розглядалися на засіданнях
педагогічної ради, нарадах при директорові, засіданнях методичних об’єднань
класних керівників.
Протягом навчального року було проведено 3 тематичних Тижні знань безпеки
життєдіяльності:
25-29.09 - Тиждень протидії «Ми проти булінгу!»
13-17.11 – Тиждень безпеки дорожнього
руху «Їдеш тихо – обминаєш лихо!»;
05-09.02 – Тиждень безпеки дорожнього
руху «Безпека на дорогах в умовах воєнного стану».
В рамках Тижнів були проведені бесіди,
виставки літератури, зустрічі з працівниками Національної поліції, ДСНС,
тематичні класні години, конкурси малюнків, плакатів, стіннівок, тренінги з
надання першої медичної допомоги, вікторини на знання правил безпеки
життєдіяльності.
З метою профілактики наркоманії,
тютюнопаління, алкоголізму серед неповнолітніх протягом навчального року
проводилися тематичні класні години, тематичні виставки літератури в шкільній
бібліотеці, перегляд відеофільмів з даної тематики, виставки плакатів; класні
керівники постійно проводили бесіди з питань формування здорового способу
життя.
Результати проведення Тижнів були
висвітлені на блозі закладу.
Окрім того, протягом року були
проведені тематичні тижні:
- Олімпійський тиждень здоров’я «Спортом займатися – здоров’я набиратися»;
- Всеукраїнський тиждень права та
превентивного виховання «Великий дім держава, лад у ньому-закон»;
- Акція «16 днів проти насильства»;
- Предметні тижні;
- Тиждень початкових класів
тощо.
Виховна робота у гімназії була
направлена:
·
на створення сприятливих умов для всебічного розвитку дітей на кожному з
вікових етапів, їх адаптації в соціумі;
·
на формування демократичного світогляду, ціннісних орієнтирів, засвоєння
морально - етичних норм, сприйняття власної індивідуальності, впевненості в
собі;
·
на усвідомленому виборі здорового способу життя;
·
на осмислення самовизначення у виборі професії;
·
на пропаганду духовних надбань українського народу;
·
на виховання любові до рідної землі, мови;
·
на формування правової культури, негативного ставлення до протиправних
діянь;
·
на розвиток учнівського самоврядування;
·
на співпрацю з батьками, з закладами охорони здоров’я та громадськими
організаціями.
У роботі
використовувались різноманітні за формою та змістом
заходи:
- години спілкування;
- класні збори;
- конкурси;
- рольові ігри;
- художні галереї;
- трудові десанти;
- благодійні
акції;
- виставки – конкурси;
- усні журнали;
- вікторини;
- ігрові програми;
- інтелектуальні ігри;
- конференції;
- челенджі;
- флешмоби тощо.
Реалізація основних
завдань і принципів виховання здійснювалася у таких напрямках:
Ціннісне ставлення особистості до суспільства
і держави
Серед основних заходів, що були
проведені, це Свято Першого дзвоника,
перший урок на тему: "Україна – героїчна країна!»", обрядові свята
зимового циклу (день Святого Миколая, Різдво, Масляна), весняного циклу
(Великдень), свято Останнього дзвоника, Міжнародний день захисту дітей тощо.
Для педагогічного колективу
гімназії патріотичний напрямок роботи був і залишається пріоритетним.
Формування громадянина - патріота України, підготовленого до життя, з високою
національною свідомістю, виховання громадян, які здатні побудувати громадянське
суспільство, в основу якого були б закладені та постійно втілювалися демократія,
толерантність та повага до прав людини набуває сьогодні особливого значення.
Патріотизм у сучасному розумінні – це відчуття того, що в моєму класі, школі,
місті, країні все мене стосується, все залежить від мене, а особливої ваги це
набуває, коли вся країна живе в умовах військового стану, але з вірою в
Перемогу. З метою підвищення рівня національно-патріотичного виховання в умовах
війни серед здобувачів освіти протягом 2023-2024 навчального року були
проведені такі заходи:
Дата проведення |
Назва заходу |
Хто залучався |
Де проходив захід |
01.09.2023 |
«Замість квітів – допомога ЗСУ» |
Учні, батьки, вчителі, жителі села |
Подвір’я закладу |
11-18.09.2023 |
Олімпійський тиждень |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
18.09-31.10.2023 |
Акція «Смілива гривня» |
Учасники освітнього процесу |
|
21.09.2023 |
Міжнародний день миру |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
01.10 |
Заходи до Дня захисників та захисниць
України (Єдиний тематичний |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
15.10.2023 |
Участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі
«Сокіл» («Джура») |
Вихованці гуртка «Джура» |
У закладі |
23-27.10.2023 |
Тиждень української писемності і мови |
Учні 1-9 класів |
|
02.11.2023 |
Екскурсія до пожежну частину ДСНС |
Учні 5-8 класів |
|
02.11.2023 р |
Місячник шкільних бібліотек. Конкурс малюнків на асфальті «Наша слава –
українська держава» |
Учні 1-4 класів |
Подвір’я закладу |
21.11.2023 |
Заходи до Дня Гідності та Свободи |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
06.12.2023 |
спортивні змагання до Дня Збройних Сил України |
Учні 1-9 класів |
Спортивна зала закладу |
07.12.2023 |
Фотофлешмоб «День української хустки» |
Жіноча частина учасників виховного
процесу |
|
18-22.12.2023 |
Акція «Привітай воїна ЗСУ з Різдвом» |
Учасники освітнього процесу |
|
05.02.2024 |
Флешмоб до Всесвітнього дня читання вголос |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
Протягом року |
Класні виховні години військово-патріотичного напрямку відповідно до
плану роботи закладу |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
15.02.2024 |
Години спілкування, до Дня
вшанування учасників бойових дій на території інших держав |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
16.02.2024 |
Години спілкування до Дня єднання |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
19.02.2024 |
Заходи до Дня Державного Герба України |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
20.02.2024 |
Заходи до Дня пам’яті Героїв Небесної
Сотні |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
21.02.2024 |
Заходи до Міжнародного дня рідної мови |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
24.02.2024 |
Заходи з вшанування пам’яті загиблих в
російсько-українській війні |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
26.02.2024 |
Флешмоб до Дня кримського спротиву російській окупації |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
4-10.03.2024 |
Заходи до 210-ї річниці з дня народження Т. Шевченка |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
14.03.2024 |
Заходи з вшанування добровольців |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
11-15.03.2024 |
Народні традиції: святкування Масляної |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
22.04-03.05. 2024 |
Заходи до Великодніх свят, «Великодній
кошик» - формування посилок воїнам Збройних Сил України |
Учні, батьки, вчителі, жителі села |
У закладі |
08.05. 2024 |
Заходи до Дня пам’яті та перемоги над нацизмом,
покладання квітів до пам’ятного знака |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
09.05. 2024 |
Заходи до Дня Європи |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
12-15.05. 2024 |
Заходи до Дня матері та дня сім’ї |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
16.05.2024 |
Участь у флешмобі #Чарівна_Вишиванка до Дня вишиванки. |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
18.05.2024 |
Заходи до Дня скорботи й пам’яті жертв депортації
кримськотатарського народу |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
19.05.2024 |
Заходи до Дня пам’яті жертв політичних
репресій |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
23.05.2024 |
Заходи до дня Героїв – борців за свободу країни |
Учні 1-9 класів |
У закладі |
Було рекомендовано класним керівникам
1-9-х класів, учителям-предметникам продовжити проводити роботу щодо формування
в школярів національно-патріотичної свідомості, прищеплення любові до Батьківщини,
турботи про благо свого народу, готовності до виконання громадянського і
конституційного обов’язку з захисту національних інтересів, цілісності,
незалежності України, сприяння становленню її як правової, демократичної,
соціальної держави.
Керівнику гуртка
військово-патріотичного виховання «Джура», педагогу-організатору посилити
роботу, націлену на усвідомлення своєї належності до української спільноти, патріотизм; повагу
до держави, прав і свобод людей; толерантність; сформованість гуманістичних
ціннісних життєвих установок.
Проведені виховні тематичні заходи:
Тематичні виховні години до роковин трагедії в Бабиному Яру, години
спілкування з нагоди відзначення Дня Гідності та Свободи (21.11), до дня пам’яті
жертв Голодомору, до Дня Соборності України, вшанування Героїв Небесної Сотні;
річниці визволення нашого села від нацистських загарбників, Міжнародному дню
пам’яті жертв Голокосту, до Дня пам’яті Героїв Крут, урок мужності на
тему: «Афганістан – біль в моїй душі» до Дня вшанування учасників бойових
дій на території інших держав, Дня початку Кримського спротиву, Уроки пам’яті
«Чорнобиль – наш біль» до 38-річниці Чорнобильської катастрофи, 8 травня 2024
року - уроки з нагоди відзначення Дня пам’яті та 79-ї річниці перемоги
над нацизмом у другій світовій війні, Дня пам’яті жертв політичних репресій,
заходи до Дня Європи.
Традиційним стало
проведення заходів до Дня вишиванки. Свою національну та громадянську
позиції, культурну освіченість та духовну свідомість виявили учні та педагоги
закладу. З-поміж найцікавіших заходів –фото-флешмоб «Одягни вишиванку-зроби
свій день яскравим!».
Ціннісне ставлення до
природи
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення вихованцями себе як
невід’ємної частини природи, взаємовідносин людини та природи, бережливого
ставлення до природи. З метою екологічного виховання, було організовано та проведено
екологічну акцію-конкурс «Ялинка» та «Український сувенір»,. До
Всесвітнього дня захисту тварин була проведена фотовиставка «Мої домашні
улюбленці». Учні 1-9 класів долучилися до участі у щорічних Всеукраїнській
екологічних акціях «За чисте довкілля» (благоустрою подвір’я школи та прилеглих
територій в рамках проєкту «Чистий двір – чиста вулиця – чисте село») та
«Міжнародний день Чорного моря». Також з метою привернення уваги до екологічних
проблем та пошуку можливостей їх вирішення з 19 по 23 лютого було проведено
Тиждень біології та екології (учитель Новотна І.В.)., а з 22 по 26 квітня
пройшов Тиждень цивільного захисту.
Діти разом з батьками виготовляють годівнички та разом з вчителями
організовують догляд за ними та підгодовують пташок взимку.
Учні спільно з
педагогами та працівниками гімназії доглядають за клумбами на території
закладу, висаджують рослини, щоб усі охочі насолоджувались їх красою.
Ціннісне ставлення до
культури і мистецтва
Виховними
досягненнями цього напрямку є знання про види мистецтва та засоби їх
виразності, здатність виражати власне ставлення до мистецтва, до творчої
діяльності в мистецькій сфері та самореалізації. Впровадження естетичного
виховання, культури, емоційного сприйняття навколишнього світу, самосвідомості
та естетичного смаку в музиці, кіно, архітектурі, побуті учнів наполегливо
проводили класні керівники, вчителі музики та мистецтва, трудового навчання,
адміністрація гімназії. Важливу роль в естетичному вихованні відіграють твори образотворчого
мистецтва, музика, художня література, театр, кіно, телебачення тощо.
Класні керівники постійно
приділяють значну увагу художньо-естетичному вихованню. Так, в поточному році
учні закладу брали участь в конкурсі «Космічні фантазії», у виставках поробок «Щедрість
рідної землі», «День гарбуза», «Геловін», «Новорічна композиція», «Знай і люби
свій край», виготовляли і дарували листівки до дня святого Валентина, регулярно
оновлювались фотозони та зони відпочинку.
Яскравими заходами були Тиждень
мистецтва, впродовж якого діти мали змогу ближче познайомитися зі світом
прекрасного, показати свої таланти у різних видах мистецтва, проявити креативність (вчителі Річняк
Л.А., Кішенко О.В., Данилюк Л.І., Сінчишина Т.І., Олексій Н.М., Топал Д.Ю.). та
Тиждень початкових класів, впродовж якого наймолодші створювали красу власними
руками, продемонстрували дизайнерські таланти і вміння бути на стилі, поринули
у світ анімації з попкорном, розширили знання про роль вітамінів та спорту для
організму (вчителі Данилюк Л.І., Сінчишина Т.І., Олексій Н.М., Топал Д.Ю.,
Шалалюк Є.І.).
У шкільній бібліотеці діють тематичні
виставки до календарних дат, проводяться культурно-просвітницькі заходи, а
також використовуються інноваційні освітні технології у практичній діяльності.
Ціннісне ставлення до
праці
Виховними досягненнями цього напрямку є усвідомлення соціальної значимості
праці у житті людини, повага до людей праці, навички само обслуговуючої та
суспільно-корисної праці на пришкільних ділянках.
Згідно річного плану виховної
роботи гімназії належна увага приділяється трудовому вихованню та професійній орієнтації.
Соціально-психологічною службою закладу
було проведено інформування здобувачів освіти 9 класу, профорієнтаційна
бесіда з елементами тренінгу «Професійний розвиток», проводились консультації
для дев’ятикласників щодо вибору професії.
Захопливим було знайомство
із світом професій для початківців. Діти знайомилися з професіями, втілювали
свої мрії про майбутню професію у малюнках, створювали колажі.
Ціннісне ставлення до
себе.
Вміння цінувати себе
як унікальну та неповторну особистість, знати наслідки негативного впливу
шкідливих звичок на здоров’я, прагнення бути фізично здоровою людиною – основна
мета формування компетентностей здорового способу життя. Класні керівники
регулярно проводили бесіди, інструктажі, з безпеки життєдіяльності (правила
дорожнього руху, правила пожежної безпеки, поведінки на воді, поводження з
газом, електроприладами, вибухонебезпечними предметами, з мінної безпеки,
поведінки в громадських місцях, профілактики інфекційних захворювань).
Силами педагогічного колективу і
технічного персоналу було облаштовано клас безпеки, урочисте відкриття якого
відбулося 13 лютого 2024 року.
Згідно с планом роботи з 11 по 18
вересня в закладі був проведений Олімпійський тиждень, протягом якого вчителями
фізичної культури були проведені естафети та змагання серед здобувачів освіти
різних вікових категорій.
Вихованці
закладу постійно беруть участь у фізкультурно-патріотичних фестивалях, військово-спортивній
грі «Джура», Загальнонаціональному проєкті «Пліч-о-пліч зі спортом». Як
результат – достатня підготовка та готовність дітей до участі у спортивних
змаганнях більш високого рівня.
Протягом року були проведені заходи з
формування здорового способу життя: до Всесвітнього дня боротьби зі СНІДом
«Скажемо СНІДУ –НІ!», тренінг «НІ вживанню психоактивних речовин!», практична
конференція «Психотропні речовини: ілюзія безпеки».
Протягом року члени учнівського
самоврядування проводили для молодших школярів руханки, вікторини, щодо
дотримання здорового способу життя та профілактику шкідливих звичок.
Ціннісне ставлення до
сім’ї, родини, людей
Виховними досягненнями
цього напрямку є знання та розуміння особистих, родинних, громадських,
національних та загальнолюдських цінностей, уміння співпрацювати з іншими,
працювати в групі та колективі, уміння прощати та просити пробачення, єдність
моральної свідомості та поведінки, єдність слова і діла. Важливою умовою
ефективної навчально-виховної роботи є співробітництво школи та сім’ї, яке
передбачає належний рівень педагогічної освіти батьків і залучення їх до
виховної роботи. Розуміння та врахування особливостей сучасної сім’ї вчителями
і батьками сприяють реалізації її виховних можливостей.
Робота з батьками спрямована на створення єдиного колективу вчителів,
батьків, учнів.
Свідченням цього є постійні зустрічі педагогів із батьками, відвідини ними
загальношкільних позакласних заходів. У напрямку ціннісного ставлення до родини
робота спрямована на пошук максимальної взаємодії між батьками та вчителями.
Традиційними стали участь родин здобувачів освіти у проведенні акцій на
підтримку ЗСУ.
Структура виховної роботи навчального закладу включає в себе і взаємодію
школи з найближчим до неї середовищем на рівні сімей учнів: з батьками й
особами, що їх замінюють, акцентуючи увагу на питаннях соціалізації дітей і
молоді в тому чи іншому аспекті.
Спеціальну виховну роботу проводять соціальний педагог Горохова К.А.
(Кішенко О.В.), практичний психолог Клименко О.С. із сім'ями, які допускають
відхилення у вихованні дітей. Роботу з педагогічно неспроможними сім'ями
спрямовують передусім на підвищення їх психолого-педагогічного рівня, їм влаштовують
консультації з окремих питань виховання дітей у сім'ї.
Проводилися конкурс малюнків «Моя сім’я», відеочелендж до Дня матері,
морально-етичні бесіди «Старші та молодші в сім’ї», години спілкування «Я та
мої батьки», «Моральні ідеали, їх місце в нашому житті», до Міжнародного
дня людей похилого віку (01.10) «Поважаємо старість», до Міжнародного дня
інвалідів Уроки Доброти на тему «Дивіться на нас, як на рівних», до
Міжнародного дня «Дякую!», Дня щастя, гуморина до Дня сміху
Проведення цих заходів та акцій сприяло вихованню в учнів милосердя,
співчуття, бажання допомогти.
Превентивне та
морально-правове виховання.
Серед заходів
превентивного виховання, яке передбачає попередження злочинів і злочинності
серед неповнолітніх, слід відмітити належну роботу вчителя основ права Маланчук
О.О., соціально-психологічної служби закладу Горохової К.А. (Кішенко О.В.),
практичного психолога Клименко О.С.
Згідно із планами правового та
превентивного виховання класними керівниками, соціально-психологічною службою,
педагогом-організатором, бібліотекарем закладу були проведені такі
заходи:
виставка літератури в бібліотеці з
теми: «Людина. Закон. Право», «Навчально-методичне забезпечення
превентивного виховання школярів» та інформаційні куточки з питань
профілактики шкідливих звичок;
презентація про права дитини «Я маю
право»;
до Тижня толерантності та взаєморозуміння;
у 1-9 класах було проведено виховні
години, години спілкування на теми: «Толерантність», «Людина починається
з добра» тощо;
акції до Дня толерантності «Обійми мене»,
«Подаруй світові посмішку».
Соціально-психологічна служба провела ряд
заходів: виховні бесіди, тренінги з питань профілактики існування різних форм
насильства у сучасному світі на тему: «Протидія та запобігання домашньому
насильству», заняття з елементами тренінгу на тему: «Ми проти насильства»,
«Профілактика та протидія булінгу в учнівському середовищі» для здобувачів
освіти 5-9-х класів.
Соціально-психологічною службою спільно
з педагогом-організатором було проведено ряд заходів до Міжнародного дня
боротьби зі СНІДом та солідарності з людьми інфікованими СНІДом: виставка малюнків
«СНІДу – ні!», опитування «Що ти знаєш про СНІД?».
До Міжнародного Дня людей з обмеженими
фізичними можливостями проведено «Уроки доброти» на тему:
«Людина починається з добра», «Дивіться на нас, як
на рівних», челенджі «Поділись своїм теплом!» та «Я поруч! Я з тобою!».
З метою профілактики та запобігання
торгівлі людьми в умовах воєнної агресії із здобувачами освіти проведено
заняття «Торгівля людьми -сучасний прояв рабства».
До Міжнародного Дня волонтера
випущено Інформаційний онлайн збірник «Ті, що тримають фронт в тилу», та
організовано фоточелендж про участь здобувачів освіти у волонтерських
справах.
Не менше уваги приділялось профілактиці
шкідливих звичок. Були проведені класні, виховні години, години спілкування
на теми: «Шкідливі звички – викрадачі розуму», «Алкоголізм – захворювання, що
руйнує організм людини», «Профілактика шкідливих звичок».
Соціально-психологічна служба
проводила індивідуальні консультації для здобувачів освіти з девіантною
поведінкою, з батьками здобувачів освіти, які пропускають заняття без поважної
причини, запізнюються на уроки.
Заходи, які проводилися в рамках Всеукраїнського
тижня правових знань (04-08.12), були спрямовані на удосконалення системи
правової освіти, широке інформування школярів про правову політику держави,
зміни у законодавстві України, створення належних умов для набуття юними
громадянами знань та практичних навичок про свої права, свободи та обов’язки.
Правовиховна робота у закладі не
обмежується рамками тижнів - це цілеспрямована системна робота всього
педагогічного колективу, яка проводиться щоденно і є невід’ємною складовою
навчально-виховного процесу.
Під час дистанційного навчання
соціально-психологічна служба в соціальних мережах регулярно публікувала
матеріали на допомогу дітям та їх вихователям щодо подолання стресів, зумовлених військовими
діями на теми «Діти та війна: реакція дітей на травматичні події та підтримка
дітей і батьків фахівцями», «Як навчати і вчитися в умовах війни» тощо.
Актуальним є питання соціального захисту
дитини в нашому суспільстві.
У своїй роботі педагогічний колектив
керується нормативними документами щодо соціального захисту дитини та охорони
дитинства – Законом України «Про охорону дитинства» та відповідними
нормативними документами МОН України й усіх ланок органів управління освітою.
З метою своєчасного виявлення,
влаштування, здійснення контролю за умовами життя, виховання та захисту прав та
інтересів дітей, які потребують допомоги держави, педагогічний колектив закладу
виконує певну роботу.
Велика увага в навчальному закладі
приділяється питанню захисту прав та законних інтересів дітей соціально
незахищених категорій. З метою додержання законодавства, спрямованого на
соціальну роботу з дітьми незахищеної категорії, своєчасно виявляються учні,
які перебувають у складних умовах проживання, та ведеться робота з батьками
дітей даної категорії.
Кожний класний керівник 1-11
класів разом з соціальним педагогом на початку вересня складає соціальний
паспорт класу, у якому зазначені категорії дітей, які потребують максимальної
уваги з боку педагогічних працівників та дорослих.
У закладі
систематизована робота з соціального захисту неповнолітніх.
Більшість дітей
пільгових категорій відвідували шкільні гуртки, приймали участь в загальношкільних
або класних заходах, були залучені до роботи в органах шкільного
учнівського самоврядування.
Ця категорія дітей була під постійною
увагою класних керівників, соціального педагога та адміністрації закладу.
Двічі на рік соціальний педагог та класні керівники оновлювали банк даних
дітей зі статусом, за потребою складали психолого–педагогічні характеристики.
Методичне об’єднання
класних керівників
Одним з ключових питань діяльності
закладу сьогодні – це методична робота з класними керівниками, головне завдання
якої полягає в розвитку сучасного педагогічного мислення класного керівника,
підвищенні його мотивації на самоосвіту, формуванні в педагога якостей
інноваційної особистості.
Підвищення
фахового рівня вчителів проводилося шляхом вивчення і реалізації основних
положень нормативних і директивних документів про освіту, шляхом опрацювання
новинок методичної літератури, проведення «круглих столів» з метою обміну
досвідом, впровадження у навчально-виховний процес сучасних досягнень
науки, педагогічної теорії.
В якості
основних форм роботи визначені тематичні засідання методичного об’єднання,
участь в роботі педагогічної ради й нарадах при директорові, відкриті виховні
заходи, звіти про роботу, співбесіди, знайомство з новинками методичної
літератури тощо.
Усі класні
керівники мають план виховної роботи, складений за розділами:
1) аналіз
роботи за минулий рік;
2) цілі та
завдання виховної діяльності;
3)
соціальний паспорт класу;
4)
психолого-педагогічна характеристика класу;
5) список
учнів класу;
6) актив
класу;
7) основні
напрями діяльності, виховні заходи та справи класного колективу,
8) робота з
батьками.
Основними
завданнями роботи методичного об'єднання класних керівників у цьому навчальному
році були:
- підвищення теоретичного,
науково-методичного рівня підготовки класних керівників із питань психології та
педагогіки;
- інформування про нормативно-правову
базу, що регулює роботу класних керівників;
- формування мотивації педагогів з
метою удосконалення професійної компетентності;
- забезпечення реалізації єдиних
принципових підходів до виховання та соціалізації учнів;
- озброєння класних керівників
сучасними виховними технологіями та знаннями щодо сучасних форм і методів
роботи;
- координація планування, організації
та педагогічного аналізу виховних заходів в класних колективах; всебічний
розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків та
здібностей, формування ціннісних орієнтацій, задоволення потреб і інтересів;
- сприяння становленню й розвитку
системи виховної роботи класних керівників;
- оцінювання виховної роботи членів
педагогічного колективу;
- вивчення, узагальнення та
розповсюдження педагогічного досвіду роботи класних керівників;
- розвиток інформаційної культури
педагогів та використання інформаційних технологій у виховній роботі.
Пріоритетним
напрямком виховної роботи педагогічного колективу є національно-патріотичне
виховання, головною метою якого є набуття молодими громадянами
соціального досвіду, готовності до виконання громадянських і
конституційних обов'язків, успадкування духовних надбань українського народу,
досягнення високої культури взаємин, формування особистісних рис громадянина
Української держави, фізичної досконалості, моральної, художньо-естетичної,
інтелектуальної, правової, трудової, екологічної культури.
Виходячи з
вищесказаного, можна зазначити, що методичне об`єднання класних керівників
виявляє творчий потенціал класного керівника, вихователя, задовольняє їхні
потреби, активізує позицію кожного вчителя, забезпечує колективне вивчення
навчально – виховних завдань і творче співробітництво педагогів. Всі
заплановані теми протягом року розглянуто, план роботи ММО на
навчальний рік виконано. Проблем у роботі методичного об’єднання протягом
поточного року не виникало, але є моменти, які треба вдосконалювати.
При плануванні роботи на 2024- 2025н.р., пропоную:
·
роботу шкільного методичного
об’єднання класних керівників за 2023-2024 н.р. вважати задовільною;
·
розширювати знання педагогів з теоретичних
основ виховної діяльності;
·
створювати умови для підвищення
професійного рівня педагогів та рівня інформаційної компетенції;
·
знайомитись із творчими лабораторіями
учителів - новаторів шкіл громади, країни;
·
брати участь у роботі школи передового,
перспективного і новаторського педагогічного досвіду;
·
організувати відвідування виховних заходів
колег з обміну досвідом;
·
мотивувати педагогів на всебічний
розвиток творчих здібностей, формування в них зацікавленості до сучасних
наукових ідей, дослідницької роботи, впровадження інноваційних технологій у
педагогічну працю;
·
продовжувати роботу класних керівників
щодо впровадження інноваційних форм у виховну діяльність.
Форми та методи
виховної діяльності, за якими здійснювалася організація виховної роботи
Виховна
система школи базується на принципах, що визначають основні вимоги до процесу
виховання особистості учня, до його змісту, організацій, форм, методів та
прийомів.
Принципи виховної
системи школи:
·
принцип гуманізації і демократизації виховного процесу,
·
принцип зв’язку виховання з реальним життям,
·
виховання особистості в колективі в ході спільної діяльності,
·
єдність вимог і поваги до особистості,
·
послідовність, систематичність і єдність виховних впливів.
Виховна робота
реалізується за такими напрямками:
·
Виховання громадянської свідомості через учнівське самоврядування,
формування активної життєвої позиції.
·
Виховання правової культури та профілактика правопорушень.
·
Фізичне виховання та пропаганда здорового та безпечного способу життя.
Психологічна підтримка учнів та вихованців.
·
Національно-патріотичне виховання.
·
Еколого-натуралістичне виховання, краєзнавство.
·
Моральне виховання.
·
Родинне виховання.
·
Художньо-естетичне виховання.
·
Розвиток творчих здібностей учнів.
Основним завданням педагогів було сприяння інтелектуальному, фізичному
розвитку школярів, формувати компетентності здорового способу життя.
Педагоги школи працювали над створенням необхідних умов для організації
різноманітної творчої діяльності дітей, збереження та зміцнення здоров’я
вихованців, створення сприятливого етично-психологічного клімату,
здорових міжособистісних відносин в учнівському колективі,
самоутвердження кожного учня.
Контроль за
функціонуванням виховної системи
Контроль за виконанням річного плану
виховної роботи, а відповідно й виховної системи школи здійснювався згідно з
циклограмою внутрішньо шкільного контролю за організацією виховної роботи, яка
складається відповідно до річних планів школи, класних керівників, результати
якого знаходять відображення у наказах по школі, аналітичних довідках, інших
робочих документах .
Отже, досягти очікуваних результатів у
вихованні можливо лише при дієвій виховній системі. І вона створюється,
формується й розвивається зусиллями всіх учасників навчально-виховного
процесу та направлена на становлення особистості учня школи.
Оцінка і завдання
виховної роботи
Діяльність педагогічного колективу була спрямована на виховання особистості
учня шляхом формування компетентностей здорового способу життя, патріота,
свідомого громадянина України.
Працюючи над реалізацією завдань виховної роботи закладу, педагогічний
колектив організовував і проводив наради, педради, творчі засідання.
Адміністрація закладу здійснює постійний контроль за станом виховної роботи,
заслуховуючи відповідні питання на нарадах при директорові, педагогічних радах,
методичних об’єднаннях класних керівників тощо.
Аналіз виховних заходів свідчить про те, що виховна робота в закладі
проводиться в цілому на достатньому рівні. Система виховної роботи
охоплює весь педагогічний процес - навчальні заняття, позаурочну діяльність
учнів і повною мірою сприяє вирішенню мети і завдань виховної діяльності
педагогічного колективу. У цілому завдання, поставлені на 2023-2024 н. р.,
виконані.
Проте, в організації виховної роботи школи є певні недоліки які потребують
негайного вирішення: потребує подальшого розвитку робота з самоврядуванням
у класах, перехід від формальної роботи до реальної; вдосконалення роботи
та проведення заходів гуртків військово-патріотичного виховання «Джура»,
«Географи-краєзнавці».
Виховна робота в школі
позначена як певними досягненнями у вихованні учнівської молоді, так і
недоліками, що визначають мету і завдання на новий навчальний рік.
Метою виховної роботи закладу на 2024-2025 навчальний рік є:
·
виховання патріотизму, громадянських якостей особистості;
·
формування духовного світу, національних і загальнолюдських цінностей;
·
формування здорового способу життя, фізичної досконалості, моральності,
художньо-естетичної, трудової та екологічної культури;
·
сприяння творчому розвитку особистості.
Враховуючи результати аналізу виховної роботи школи за 2023-2024
навчальний рік, потреби сьогодення та виходячи з проблеми виховної
роботи закладу, мети у виховному плані роботи у 2024-2025 навчальному році
передбачено розв’язати такі завдання:
·
Продовжити роботу над виховною проблемою закладу .
·
Виховувати учня як громадянина країни, національно свідомого, життєво і
соціально компетентного, здатного здійснювати самостійний вибір і приймати відповідні
рішення у життєвих ситуаціях.
·
Сприяти зростанню творчого духовного потенціалу особистості, розкриттю
здібностей на кожному з виховних етапів.
·
Розвивати учнівське самоврядування як осередок самореалізації
громадянського виховання.
·
Стимулювати саморозвиток, самовиховання, самоосвіту учнів та розвиток їх
життєтворчої компетентності через участь у реалізації проектів соціального та
благодійного напрямків.
·
Створювати умови для розвитку життєтворчої компетентності учнів.
·
Впроваджувати оптимальні методи, форми, засоби, що сприяють формуванню в
учнівської молоді основ життєтворчості; розширювати можливості компетентного
вибору особистістю свого життєвого шляху.
Оновлення змісту
виховання повинно забезпечити досягнення виховних результатів, які б
відповідали сучасним соціальним очікуванням.
Це означає, що виховна система
школи має бути спрямована на формування творчої особистості, соціально
активного громадянина України і світу через впровадження педагогіки партнерства та становлення
життєво компетентної людини.
Директор Ліана РІЧНЯК
Заступник з виховної роботи Тетяна СІНЧИШИНА
Немає коментарів:
Дописати коментар